映画の後には紅茶とお菓子を

百合とアニメと映画の感想

『ワイルド・スピード ICE BREAK』感想

ワイルド・スピード ICE BREAK
原題: The Fate of the Furious (alternatively known as F8 and titled on-screen as Fast & Furious 8 internationally)
製作年:2017年
製作国:アメリカ合衆国

 

 

作品について

ワイルド・スピード』シリーズ第8作。

 

F・ゲイリー・グレイ監督。『メン・イン・ブラック:インターナショナル』(2019)など。

films.hatenablog.com

films.hatenablog.com

films.hatenablog.com

クリス・モーガン製作・脚本。

ヴィン・ディーゼル製作・主演。

アクションスリラー映画。

 

2021年7月30日に日本テレビ系が『金曜ロードショー』で放送。ソフト版吹き替え版。

kinro.ntv.co.jp

ジャスティン・リン監督『ワイルド・スピード ジェットブレイク』(2021)は8月6日公開。

ドウェイン・ジョンソン製作・主演、エミリー・ブラント主演の、ジャウム・コレット=セラ監督『ジャングル・クルーズ』(2021)が7月29日に劇場公開、7月30日に Disney+ プレミアアクセスで配信。

disneyplus.disney.co.jp

両方の宣伝を兼ねて放送かな?

 

 

Amazon

 

 

 

 

 

感想

原点回帰でカーレース。シリーズ途中から自動車はあまり関係ない話ばっかりだった。

原点回帰と思ったら、また陰謀の話。

 

ドミニク・トレットの裏切り。脅迫されているからだけど。

筋肉ムキムキのむくつけき脳筋男たちが、小学生並みの言葉で罵り合っている。(ドウェイン・ジョンソンジェイソン・ステイサムのことではない。演じている役のこと。)

 

リー・タマホリ監督『007 ダイ・アナザー・デイ』(2002)の氷上でのカーチェイスを思い出す。ジェームズ・ボンド対ザオ。

 

おバカ映画。

 

 

ジャスティン・リン監督『ワイルド・スピードX3 TOKYO DRIFT』(2006)。

films.hatenablog.com

ジャスティン・リン監督『ワイルド・スピード EURO MISSION』(2013)。

films.hatenablog.com

ジェームズ・ワン監督『ワイルド・スピード SKY MISSION』(2015)。

films.hatenablog.com

 

 

余談

ワイルド・スピード』シリーズの邦題は、UIP宣伝部が考えた。現在は東宝東和宣伝部が担当。

news.yahoo.co.jp

アメリカの業界紙ハリウッド・リポーターの記事が、『ワイルド・スピード』シリーズの邦題を好意的に報じた。

The Japanese release titles of the Fast & Furious films are rather wonderful.

The Japanese Titles for the Fast & Furious Movies Are Incredible – The Hollywood Reporter

もともとRedditで日本での題名が話題になっていたらしい。

www.reddit.com

 

2007年12月末にユナイテッド・インターナショナル・ピクチャーズ・ファー・イースト(日本法人)が解散。ユニバーサル・ピクチャーズ東宝東和に配給委託。

United International Pictures は Universal Pictures と Paramount Pictures の合弁会社パラマウント映画の作品は、日本法人の解散後パラマウント・ジャパンが配給していたが、Paramount Pictures と東宝東和が劇場配給契約を締結。東宝東和は新子会社「東和ピクチャーズ」を設立して、2016年2月1日からパラマウント・ピクチャーズ作品を配給開始。

 

 

キャスト

ドミニク・トレット:ヴィン・ディーゼル楠大典
ルーク・ホブス:ドウェイン・ジョンソン小山力也
デッカード・ショウ:ジェイソン・ステイサム山路和弘
レティ・オルティスミシェル・ロドリゲス甲斐田裕子
ローマン・ピアース:タイリース・ギブソン;松田健一郎
テズ・パーカー:クリス・“リュダクリス”・ブリッジス;渡辺穣
ラムジー:ナタリー・エマニュエル;坂本真綾
エレナ・ネベス:エルサ・パタキー;坂井恭子
ミスター・ノーバディカート・ラッセル大塚芳忠
サイファー:シャーリーズ・セロン田中敦子
リトル・ノーバディ:スコット・イーストウッド小野大輔
コナー・ローズ:クリストファー・ヒヴュ;高木渉
フェルナンド:ジャンマルコ・サンティアゴ福山潤
アラン外交保安部長:パトリック・セント・エスプリト;岡井カツノリ
ミラー:ルーク・ホークス;こばたけまさふみ
サマンサ・ホブス:エデン・エストレヤ;宇山玲加
ラルド:セレスティーノ・コニーエル;俊藤光利
ロシア国防大臣:オレク・クルパ;原語流用
テゴ・レオ:テゴ・カルデロン; - 、原語流用
リコ・サントス:ドン・オマール;吉村昌広、原語流用
オーウェン・ショウ:ルーク・エヴァンズ 東地宏樹
マグダレーン・ショウ:ヘレン・ミレン沢田敏子
警察無線の声: - ;柳沢慎吾
スターターガール:リサンドラ・デルガド瑛茉ジャスミン、原語流用

日本語吹き替え版は劇場公開版、ソフト版。

字幕翻訳:岡田壯平
吹替翻訳:松崎広

 

 

スタッフ

監督:F・ゲイリー・グレイ
脚本:クリス・モーガン
原作(キャラクター創造):ゲイリー・スコット・トンプソン
製作:ニール・H・モリッツ、ヴィン・ディーゼル、マイケル・フォトレル、クリス・モーガン
製作総指揮:アマンダ・ルイス、サマンサ・ヴィンセント
共同プロデューサー:Cliff Lanning
撮影監督スティーヴン・F・ウィンドン
編集:クリスチャン・ワグナー、ポール・ルベル
音楽:ブライアン・タイラー
製作会社:オリジナル・フィルム、ワン・レース・フィルムズ、中国電影集団(China Film Group Corporation)、電通、フジエイト(現社名フジクリエイティブコーポレーション。フジテレビのグループ会社。)
配給:ユニバーサル・ピクチャーズ (米国)、東宝東和 (日本)

 

 

キャスティングディレクター:Christopher Gray, Jeffrey Karantza, John Papsidera

プロダクションデザイン:Bill Brzeski
美術監督:Desma Murphy as supervising art director; Andrew Max Cahn, Jonathan Carlos, Jay Pelissier, Aramís Balebona Recio, Brian Stultz
セット装飾:Danielle Berman
衣装デザイン:Sanja Milkovic Hays, Marlene Stewart

第二班監督:Jack Gill, J.J. Perry, Spiro Razatos
アクションユニット監督:Jonathan Eusebio

production sound mixer: Whit Norris
sound supervisors: Peter Brown, Mark P. Stoeckinger
sound designers: Peter Brown, Harry Cohen, Mark P. Stoeckinger
re-recording mixers: Frank A. Montaño, Seva Solntsev

特殊効果スーパーバイザー:J.D. Schwalm

視覚効果スーパーバイザー:David Wallace Allen for TeamWorks Digital, Jay Barton, Robert Bock as on-set visual effects supervisor for Rodeo FX, Culley Bunker for Skulley Effects, Eric D. Christensen as senior visual effects supervisor for Factory VFX, Josh Dagg for Exceptional Minds [us], Megan Flood for Exceptional Minds {us}, Michael Grobe for Prime Focus/DNEG, Timothy Hanson for Pixomondo, Julian Lojek as division visual effects supervisor for Pixomondo, Tony Lupoi for Cantina Creative, Kelvin McIlwain, Immanuel Morris for Exceptional Minds, Philip Nussbaumer as division visual effects supervisor for Pixomondo, Vincent Poitras, Mahmoud Rahnama as division visual effects supervisor for Pixomondo, Mathieu Raynault for Raynault VFX, Max Riess as division visual effects supervisor for Pixomondo, Philippe Soeiro for Rodeo FX, Jan Stoltz for Trixter, Jeremiah Sweeney for Lola VFX, Radley Teruel for Factory VFX, Sylvain Theroux, Nhat Phong Tran for Pixomondo, Ghanshyam Sureshbhai Waghela as assistant supervisor for Deluxe Stereo D, Alex Wang for DNEG, Michael J. Wassel, Jonathan Weber for RISE Visual Effects Studios, Yi Yang as devision visual effects supervisor for Pixomondo, Serkan Zelzele as associate visual effects supervisor for Rodeo FX, Espen Nordahl for Storm Studios (uncredited)

視覚効果プロデューサー:Cheryl Bainum as visual effects executive producer for Rodeo FX, Priyanka Balasubramanian, Eric Bruneau for Rodeo FX, Ann Chow as visual effects line producer, Michael Coldewey as executive producer for Trixter, Sean Cushing as visual effects executive producer, Josiane Fradette for Raynault VFX, Florian Gellinger as executive VFX producer for RISE Visual Effects Studios, Lisa Goldberg as division visual effects producer for Pixomondo & as visual effects producer for Pixomondo LA, Rene Grasser for RISE Visual Effects Studios, Nina Göldner as division visual effects producer for Pixomondo, Jason Heapy, Amy Hollywood Wixson as visual effects executive producer, Joni Jacobson for Pixomondo, Mehul Jhaveri as visual effects line producer, Nikos Kalaitzidis as associate visual effects supervisor, Paul King for Pixomondo, Thilo Kuther as visual effects executive producer for Pixomondo, Ravi Mahapatro as line producer for Stereo D, Karey Maltzahn, L. Patrick McCormack for Revolt 33 Studios, Mare McIntosh for Lola VFX, Mona Mohr as division visual effects producer for Pixomondo, Sara Moore as VFX line producer, Sébastien Moreau as visual effects executive producer for Rodeo FXPatrick Neighly for Pixomondo, Thomas Nittmann as visual effects executive producer for Lola Visual Effects, Bhakti Patwardhan as outsource producer for Digital Domain, Franzisca Puppe for Trixter, Taylor W. Rockwell as associate visual effects producer, Nitin Singh as VFX line producer, Mark Stern as visual effects executive producer for Lola Visual Effects, Krishna Prasad T. as visual effects line producer, Garv Thorp, Marjolaine Tremblay for Rodeo FX, Helena Wegmann for RISE Visual Effects Studios, Christal Wolgamott for Factory VFX, Susan Zwerman as visual effects executive producer for Exceptional Minds, Terrence Bergeron as visual effects executive producer (uncredited), Lyniel Dao for Territory Studio (uncredited), Kumar Gaurav (uncredited)

creative supervisor: Davis Saunders for Stereo D (uncredited)
visualization executive producer: Katie Wells
VFX production supervisors: Dayaliyah Lopez, Frances Muthaiah, Brian Shows as visual effects production supervisor
pipeline supervisors: Christopher Montesano, Rafe Sacks for Digital Domain

previz supervisors: Earl A. Hibbert for Proof, Inc, Matt Perrin as previsualization supervisor, Ranko Tadic for Proof, Inc.
postvis supervisor: Ranko Tadic for Proof, Inc.

CG supervisors: Sushant Acharekar for DNEG, Goran Backman for Pixomondo, Daniel Edery as division CG supervisor for Pixomondo, Stuart Farley for DNEG, Martin Johansson for Digital Domain, 小林烈(Tsuyoshi Kobayashi), Raphael Letertre for Rodeo FX, Steve Mihaylov for Factory VFX, Joel Prager, Daniel Rath for RISE Visual Effects Studios, Greg Teegarden for Digital Domain, Sylvain Theroux for Raynault VFX, Edson Williams for Lola Visual Effects
CG sequence supervisor: Russell Bowen for DNEG
sequence supervisor: Juan Melgoza for Factory VFX, Ahmed Yousry
2D supervisor: Pranay Agarwal for DNEG

アニメーションスーパーバイザー:Mark Della Rosa for Digital Domain

model and texture supervisor: Trevor Wide for Digital Domain
texture supervisor: Daniel Lupien for Rodeo FX
rigging supervisor: Adam Fok for Pixomondo

effects supervisors: Markus Drayss as FX supervisor for DNEG, Scott Edelstein as DFX supervisor for Digital Domain, Shaun Roth for FX supervisor, Patrick Schuler for Pixomondo
character effects supervisor: Jimmy Gordon
effects technical supervisor: Peter Bowmar for DNEG

visual effects director of photography: Tony Cutrono

environments supervisor: Sameet Gupte for DNEG, Nick Marshall for DNEG

matchmove supervisors: Scott Brindley for DNEG, Manickam Kathirvel for DNEG, Tricia Kim for Pixomondo, Etienne Poulin St-Laurent for Rodeo FX
tracking supervisor: Lee Mar for Lola VFX

matte painting supervisor: Mujia Liao for Pixomondo
roto paint supervisor: Howard Cabalfin for Digital Domain, Lance Ranzer as roto/paint supervisor for Pixomondo
roto supervisor: Shane Meehan for DNEG
stereoscopic roto supervisor: Daniel Schrepf
roto/prep supervisor: Megan Hutchison for DNEG

LIDAR supervisors: Huseyin Caner as LIDAR scanning supervisor, Nikul Patel
3D scanning supervisor: Yoshi DeHerrera for Gentle Giant Studios

compositing supervisors: Eric M. Beaver, Brandon Blevins for Rodeo FX, Astrid Busser-Casas, Adam Hammond for DNEG, Spencer Hecox as division compositing supervisor for Pixomondo, Eddee Huang for Pixomondo, Holger Hummel, Stephen James, Eric Kasanowski for Digital Domain, Abishek Nair for DNEG, Nguon Vissal Ong for Rodeo FX, Vincent Poitras for Raynault VFX, Theresa Ellis Rygiel for Proof, Inc, Edson Williams for Lola Visual Effects
2D compositing sequence supervisor: Jelena Stojanovic

stereo executive producer: Lindsey Kaiser, Aaron Parry for Stereo D
stereo supervisors: Jeremy P. Carroll for Stereo D, Lalit Om Prakash as assistant stereo supervisor for Deluxe, Ariz Akhtar Rizvi
finaling supervisors: Varuna Darensbourg for Stereo D, Santosh Katkar, Shri Bindhu Madhav, Gokul Mahajan as senior supervisor finaling