映画の後には紅茶とお菓子を

百合とアニメと映画の感想

『ジュラシック・ワールド 炎の王国』はクローンが主題の映画

ジュラシック・ワールド 炎の王国』
原題:"Jurassic World: Fallen Kingdom"
製作年:2018年
製作国:アメリカ合衆国

 

 

作品について

J・A・バヨナ監督(フアン・アントニオ・バヨナ)。

デレク・コノリー & コリン・トレヴォロウ 脚本。

フランク・マーシャル プロデューサー。

スティーヴン・スピルバーグ エグゼクティブプロデューサー。

コリン・トレヴォロウ エグゼクティブプロデューサー。

ジュラシック・パークフランチャイズの第5作。

films.hatenablog.com

films.hatenablog.com

films.hatenablog.com

ジュラシック・ワールド』三部作の第2作。

films.hatenablog.com

ジュラシック・パーク』シリーズから、イアン・マルコム博士(ジェフ・ゴールドブラム)とヘンリー・ウー博士(B・D・ウォン)が再登場。ヘンリー・ウー博士が悪堕ちしているけれど。

 

 

Amazon

 

 

 

感想

吹き替え版。

おもしろい。続編ありきで、単体で完結しない映画ではあったが。
人間を含む自然と恐竜が共存する地球"Jurassic World"へ。続編でどう完結させるのか。

クローン/クローニングが主題。エイリアンをだしにしてAIの話を描いてるリドリー・スコットみたい。
クローンとの共存を主題にしたのはコリン・トレヴォロウとデレク・コノリーのコンビだろうね。スティーヴン・スピルバーグは『ジュラシック・ワールド』第1作の開発には深く参加していたが、第2作はトレヴォロウとコノリーに自由に書かせたらしい。

屋敷でのhaunted house(幽霊屋敷)のようなシークエンスは、ホラーの名手フアン・アントニオ・バヨナ監督らしさに満ちていた。
スティーヴン・スピルバーグフランク・マーシャルキャスリーン・ケネディは『インポッシブル』を観てJ・A・バヨナを『ジュラシック・ワールド』第1作の監督候補に考えていたが、バヨナは第1作の制作に必要なスケジュールがないと考えて断ったらしい。また、コリン・トレヴォロウは『永遠のこどもたち』を観てバヨナを『炎の王国』の監督に希望した、と。

メイジー・ロックウッド役のイザベラ・サーモンが上手い。

 

 

キャスト

オーウェン・グレイディ:クリス・プラット玉木宏
クレア・ディアリング:ブライス・ダラス・ハワード木村佳乃
フランクリン・ウェブ:ジャスティス・スミス満島真之介
ジア・ロドリゲス:ダニエラ・ピネダ、石川由依
ベンジャミン・ロックウッド:ジェームズ・クロムウェル中田譲治
イーライ・ミルズ:レイフ・スポール、内田夕夜
メイジー・ロックウッド:イザベラ・サーモン、住田萌乃
アイリス・キャロル:ジェラルディン・チャップリン池田昌子
ヘンリー・ウー:B・D・ウォン、近藤浩徳
グンナー・エヴァーソル:トビー・ジョーンズ高木渉
ケン・ウィートリー:テッド・レヴィン黒田崇矢
インジェン警備課リーダー:マイケル・パパジョン
ジャック:ロバート・エムズ、海老名翔太
リーダー傭兵:チャーリー・ローズ、栗田圭
潜水艇パイロット:ケヴィン・レイン、綿貫竜之介
副操縦士:ジョン・シュワブ
イアン・マルコム:ジェフ・ゴールドブラム大塚芳忠
シャーウッド上院議員:ピーター・ジェイソン、森功至

 

 

スタッフ

監督:J・A・バヨナ(フアン・アントニオ・バヨナ)
脚本:デレク・コノリー & コリン・トレヴォロウ
原作(キャラクター創造):マイケル・クライトン
製作:フランク・マーシャル、パトリック・クローリーベレン・アティエンサ
製作総指揮:スティーヴン・スピルバーグ、コリン・トレヴォロウ
撮影監督:オスカル・ファウラ
編集:ベルナ・ビラプラーナ
音楽:マイケル・ジアッキーノ
共同プロデューサー:Thomas Hayslip
アソシエイトプロデューサー:Robin Mulcahy Fisichella
製作会社:ユニバーサル・ピクチャーズ、アンブリン・エンターテインメント、ザ・ケネディ/マーシャル・カンパニー、レジェンダリー・ピクチャーズパーフェクト・ワールド・ピクチャーズ
配給:ユニバーサル・ピクチャーズ (米国)、東宝東和 (日本)

 

プロダクションデザイン:Andy Nicholson
美術監督:Jason Knox-Johnston as supervising art director, Andrew Max Cahn as supervising art director on Hawaii unit; Matt Wynne as senior art director; Gregory Fangeaux as VFX art director; Guy Bradley, Anthony Caron-Delion, Nick Crocco, Gavin Fitch, Renate Nicolaisen, Marco Anton Restivo
セット装飾:Tina Jones, Carolyn 'Cal' Loucks
衣装デザイン:Sammy Sheldon Differ

hair department head: Hawaii / hair designer / makeup designer / prosthetics designer: Frances Hannon
hair supervisor / makeup supervisor / prosthetics supervisor: Karen Cohen
key hair stylist / key makeup artist / key prosthetics artist: Sian Miller
makeup department head on Hawaii unit / makeup department head on Hawaii second unit: Sally Sutton Craven
hair department head on Hawaii second unit: Peter Tothpal
hair supervisor on second unit / makeup supervisor on second unit: Sarah Grispo

unit production managers: Sally French, Joan Schneider, Nadia Paine (Hawaii Unit), Mika Saito (second unit, Hawaii), Katherine Tibbetts (second unit)
production supervisors: Alison Banks, Simon Mills (underwater unit)
unit manager: Kevin Jenkins (Langley)
assistant production manager: Teodora Ilie
post-production supervisor: Michael Solinger
post-production executive: Sean T. Stratton (uncredited)

第二班監督:Patrick Loungway, Eugenio Mira

first assistant directors: Michael Lerman, George Walker (second unit)
key second assistant directors: Joey Coughlin, Brett Robinson (United States unit)
second assistant director: Tom Rye, Ben Harrison (second unit)
additional second assistant director: Alaina Neumann (second unit, Hawaii)
second second assistant directors: Martin Dorsch (second unit, Hawaii), Ryan Robert Howard (United States unit)
third assistant directors: Teresa Orlando, Jason Rickwood (second unit), Daisy Baldry (base), Danni Lizaitis (crowd)
assistant directors: Andrew Thomas Mckenzie, Zoe Liang (underwater unit)

production sound mixer: John Casali
sound mixer: Chris Wiecking
second unit sound mixers: Gary Dodkin, Alan MacFeely (dailies)
supervising sound editors: Al Nelson, Gwendolyn Yates Whittle
sound designers: Pete Horner, Al Nelson, Oriol Tarragó; Gary Rydstrom as consulting sound designer
foley supervisor: Luke Dunn-Gielmuda
re-recording mixers: Christopher Boyes, Pete Horner; Tom Myers as additional re-recording mixer
sound producer: Karolina Dziwinska for Goldcrest Post Production

special effects supervisors: Chris Corbould, Michael Meinardus on U.S. Photography unit
effects supervisor: Mark 'Crash' McCreery
special effects workshop supervisor: Tony Edwards
creature & special makeup effects creative supervisor: Neal Scanlan
creature effects designers: Alec Gillis, Tom Woodruff Jr.
supervising animatronic designer: Joshua Lee for Creature FX
senior animatronic designer: Alan Murphy
key animatronic designer: Peter Hawkins for Creature FX
supervising sculptor: Colin Jackman for Creature FX
mold shop supervisor: Karen Purvis for Creature FX
pyrotechnic supervisor: Anthony Simonaitis

Production Visual Effects Supervisor: David Vickery for ILM
production visual effects producer: Daniel Barrow

visual effects production supervisor: Josie Henwood
lead visual effects supervisors: Kenneth Au, Megan Flood, Immanuel Morris
visual effects supervisors: Oliver Cubbage for One Of Us, Josh Dagg for Exceptional Minds, James D. Fleming for Nvizible, Dave Morley for Image Engine, Giorgio Pitino for Outpost VFX, Pietro Ponti for Important Looking Pirates, Adam Rowland for One of Us, José Manuel Weil for Scanline VFX Munich, Bhumika Mayer for NVIZ, Ghanshyam Sureshbhai Waghela for Stereo D, Alex Wang for ILM Vancouver, José Manuel Weil for Scanline VFX Munich, Alex Wuttke for ILM
visual effects assistant supervisor: Ghanshyam Sureshbhai Waghela for Deluxe Pune/Stereo D

visual effects executive producers: Wayne Billheimer for ILM, Måns Björklund for Important Looking Pirates, Jasmin Hasel for Scanline VFX Munich, Kim Lavery for Gentle Giant Studios, Dominic Parker for One Of Us, Rachael Penfold for One Of Us, Ann Podlozny for ILM, Mark Stern for Lola Visual Effects, Shawn Walsh for Image Engine Design, Susan Zwerman for Exceptional Minds
visual effects producers: Andy Burrow for Outpost VFX, Berta Coderch for El Ranchito, Tara Conley, Kathryn Horton for ILM, Ciarán Keenan for NVIZ, Kajsa Kurtén for Important Looking Pirates, Claudia Lecaros for ILM, Kathryn Mann for ILM, Kim Phelan for One Of Us, Josh Sykes for Outpost VFX
visual effects line producers: Umar Adam Aziz Hussain for ILM, David Isetta for ILM, Krishna Prasad T., James Turner for ILM
visual effects associate producers: Daniel Cavey for ILM, Laurel Montgomery for ILM

visual effects executive: Christopher Cram for Universal

CG supervisors: Omid Arzhang for Scanline VFX Munich, Stephen Ellis (as Steve Ellis) for ILM, Malcolm Humphreys for ILM, Tim Nassauer for ILM, Yuta Shimizu for Image Engine Design

animation directors: Glen McIntosh for ILM, Jance Rubinchik
animation supervisor: Glen McIntosh for ILM
associate animation supervisor: Lee McNair
key animator: George Meppadath Kurian
lead animator: Ted Lister for ILM
senior animators: David Apgar, Aaron Barlow, Bryon Caldwell for ILM, Amaury Coljon for ILM London, Oliver Exmundo for ILM, Carlos Fraiha, Juani Guiraldes for ILM
animators: Sarah Arduini, François Arseneau, Aman Bhanot, Moragot Bodharamik, Filippo Dattola, Chuck Duke, Mario Grosu, Fredrik Jalker (as Fredrik Bengtsson), Kemal Kemal for ILM, Tom Kloucek, Kolby Krook, Andy Le Cocq for ILM, Andrew McCartney, Chris McGaw, Benoit Moranne, Rameshbabu Morkonda Sethuraman, A. Martín Puentes, Roberto Raio, Francesca Salvatore for ILM London, Amy Sendon, Alfonso Sicilia, John Sung for ILM, Pete Warbis

senior compositing supervisor: John J. Galloway for ILM London
compositing supervisor: Jan Dubberke for Image Engine Design, Björn Jankes for Important Looking Pirates, Jan Maroske for ILM, Johannes Peter for Scanline VFX Munich, Jason Porter for ILM, Shervin Shoghian for ILM, Carlos Trijueque

digital supervisor: Carsten Kolve for Image Engine Design
digital artist supervisor: Naren Naidoo for ILM

fx supervisors: Juri Bryan for Important Looking Pirates, Ivo Klaus for Scanline VFX Munich

environment supervisor: Jonathan Mitchell
digital environment supervisor: Damien Thaller

model & texture supervisor: Chulev Marko for ILM

visual effects art directors: Jama Djurabaev for ILM, Jama Jurabaev, Stephen Tappin for ILM
concept art supervisor: Virginie Bourdin
graphics supervisor: Chris Lunney for NVIZ

creature supervisors: Richard Bentley for ILM, Malcolm Thomas-Gustave for ILM

visual effects paint supervisors: Mike Larrabee, Peter Welton for ILM
matte painting supervisor: Benjamin Ross for Scanline VFX Munich 
background prep supervisor: Michael Jeff Baldemoro for Image Engine Design

matchmove supervisor: Jason Marlow

virtual production supervisor: Matt Rank for ILM

LIDAR supervisor: Tamara Mitchell
3D scanning technical supervisor: Henry Pearce for Gentle Giant Studios (uncredited)

finaling supervisors: Varuna Darensbourg for Stereo D, Shri Bindhu Madhav
assistant finaling supervisor: Yael Majors

pipeline supervisor: Christopher Montesano
asset supervisor: Ben Lambert
creature fx digital assets and video supervisor: Lakshantha Pattapola

previs supervisors: Pawl Fulker for Proof, Matt Gibson for Proof, Matt Perrin
postvis supervisors: Jack Hughes for TPO VFX, Matthew Tinsley for TPO VFX

post production supervisor: Jason Pomerantz for Stereo D
creative supervisor: Davis Saunders for Stereo D (uncredited)
senior stereo supervisor: Ariz Akhtar Rizvi
stereo supervisor: Ryan Hirsh for Stereo D
stereoscopic supervisor: Sashwata Das
director of production: Chris Treichel for Stereo D
stereo visual effects producer: Alexandra N. Gonzalez
stereo executive producer: Lindsey Kaiser
stereo producer: Adam Ohl
line producer: Ravi Mahapatro for Stereo D
depth supervisor: Lizz Miller
stereoscopic roto supervisor: Daniel Schrepf

 

 

 

2019年10月15日 22:00 投稿
2022年7月29日 23:00 加筆